Skip to content
Logo HubSpot

Een CRM voor elke non-profit

Je organisatie wil mensen in beweging brengen. Met HubSpot als centrale CRM om relaties uit te bouwen help ik je team die impact maken. Gedaan met spreadsheets en formulieren her en der, voortaan werk je met één gedeeld platform om je contacten te beheren. Met het Starter Customer Platform van HubSpot doe je dat al vanaf 15 euro per gebruiker per maand.
Wim Vandonck
Planning

Waarom elke non-profit een CRM nodig heeft

Je organisatie heeft betekenisvolle relaties nodig om impact te maken. Zonder CRM gaan kostbare gegevens verloren in verspreide systemen: e-maillijsten, spreadsheets en persoonlijke notities. Een professioneel contactbeheersysteem vormt de ruggengraat van je organisatie en zorgt ervoor dat je geen kansen mist om supporters te betrekken.

Door alle contactgegevens centraal te beheren, bouw je een schat aan kennis op die niet verdwijnt wanneer medewerkers vertrekken. Je communiceert persoonlijker, volgt effectiever op en leert voortdurend van je interacties. Mijn missie is om elke non-profit toegang te geven tot deze essentiële tool voor groei en impact.

Betaalbare CRM-oplossing voor non-profits

Het Starter Customer Platform van HubSpot biedt precies wat non-profits met beperkt budget nodig hebben. Voor 15 euro per gebruiker per maand krijg je een gebruiksvriendelijk systeem dat het volledige potentieel van je relaties ontsluit, zonder te betalen voor overbodige functies.

Met centraal contactbeheer, notities en opvolgtaken, professionele formulieren en basis e-mailmarketing leg je een stevig fundament. Voeg daar talloze eenvoudige integraties met andere systemen aan toe en je hebt een oplossing die meegroeit met je organisatie. Een investering die zichzelf snel terugverdient door tijdsbesparing en sterkere relaties.

Computer

Mijn aanpak

Audit

Voordat we starten, breng ik je huidige situatie in kaart. Waar bewaar je contactgegevens nu? Welke processen lopen er? Welke communicatie stuur je uit? Via een gerichte analyse identificeren we samen welke functionaliteiten van HubSpot voor jouw organisatie het meest waardevol zijn. Je krijgt een helder overzicht van de mogelijkheden en een concreet stappenplan om je CRM te implementeren.

Implementatie

De technische implementatie van je CRM hoeft niet complex te zijn. Ik begeleid je organisatie stap voor stap bij het opzetten van HubSpot, het configureren van je contactendatabase en het opzetten van formulieren. We importeren je bestaande contacten, richten je e-mailsjablonen in en verbinden waar nodig je website. Aan het einde van dit traject heb je een volledig werkend systeem dat klaar is voor gebruik door je hele team.

Training

Een CRM werkt alleen als je team het ook daadwerkelijk gebruikt. In praktijkgerichte trainingssessies leer ik je medewerkers efficiënt werken met HubSpot. Van het aanmaken van contacten en het bijhouden van interacties tot het versturen van nieuwsbrieven: na deze hands-on training kan je team zelfstandig aan de slag. Met duidelijke handleidingen en opvolgmomenten zorgen we voor een blijvende adoptie van je nieuwe CRM.

Voor welke organisaties?

De implementatie van het Starter Customer Platform voor non-profits is er voor organisaties die:

  • Worstelen met losse formulieren, spreadsheets en tools
  • Geen budget hebben voor een dure CRM-implementatie
  • Hun contacten centraal willen beheren en zo sterkere relaties willen uitbouwen

Deze dienst is niet geschikt voor organisaties met:

  • Budget voor een geavanceerde CRM-implementatie
  • Complexe technische noden op vlak van data of marketing
  • Grote teams of lokale structuren

Is HubSpot geschikt?

Het Starter Customer Platform van HubSpot biedt jouw organisatie:

  • Centraal contactbeheer dat alle relatiegegevens samenbrengt
  • Taakbeheer en notities om opvolging van contacten te stroomlijnen
  • Formulieren om eenvoudig data van supporters te verzamelen
  • Basis e-mailmarketingtools waarmee je nieuwsbrieven en gerichte communicatie kunt versturen
  • Eenvoudige integraties met bestaande website en andere systemen

Het Starter Customer Platform van HubSpot schiet tekort voor:

  • Complexe of grote volumes data
  • Geavanceerde marketing- of salesprocessen
  • Een 'one size fits all'-oplossing: voor specifieke noden zijn integraties nodig

Samen impact maken met een CRM?

Neem snel contact op of boek een kennismakingsgesprek in. Samen gaan we aan de slag om jouw organisatie te versterken en meer mensen te bereiken én te activeren.
Naast deze HubSpot CRM-oplossing voor non-profits bied ik ook andere diensten aan, zoals communicatiestrategie, bredere digitale strategie en project- en interim communicatiemanagement. Ontdek mijn volledig aanbod op wimvandonck.be en ontdek hoe ik je organisatie kan helpen om mensen in beweging te brengen.